Ostoboikotti alkaa purra: Kärkkäinen vaikeuksissa Magneettimedian kanssa


Helsingin Sanomat uutisotsikossa väitetään, että

”Radikaaleista kirjoituksista syytetty Magneettimedia aikoo muuttaa linjaa”

Jutussa Juha Kärkkäinen sanoo:

* Kustantajan vaatimukset rikkovat päätoimittajan sananvapautta.

*  Hallituksen kanssa on sovittu, että sisältöjen pitää olla kaupallisempia ja tällaisia radikaaleja juttuja pitäisi välttää.

Olen aina pitänyt Juha Kärkkäistä sivistymättönä jätkänä, joka ei ole lukenut Suomen laista päätoimittajaa ja sanavapautta koskevia kohtia. Magneettimediasta puuttui pitkään päätoimittajan nimi, koska Juha ei tiennyt, että sellainen lehdessä pitää olla. Juha ei myöskään tiedä, että kaikissa maissa sananvapautta on lailla rajoitettu.

Hallituksen vaatimus kaupallisista jutuista tarkoittanee sitä, että Magneettimedia jatkaa edelleen piilomainontaansa. Kun juutaslaisvastaisten juttujen tarkoitus oli kääntää katseet pois lestadiolaisten omista pedofiilitapauksista ja nostaa Tavaratalojen myyntiä lestadiolaisten piirissä, niin luontaistuotteiden valehteleminen olevan syövän hoidossa parempia kuin lääkkeiden, on sitä Kärkkäisen hallituksen toivomaa politiikkaa.

Piilomainonta on kielettyä JSN:n piiriin kuuluvissa medioissa. Sisäisellä valvonnalla on tarkoitus pitää yllä median uskottavuutta. Jos lehti menettää uskottavuuden yhdessä asiassa, niin se menettää uskottavuuden kaikissa asioissa. Mutta myös laista on löydettävissä kohtia, jotka purevat Kärkkäisen tapauksessa, mm. kuluttajan harhaanjohtaminen. Probleema Kärkkäisen tapauksessa on ovela temppu, jolla kierretään vaikkapa funktionaalisten elintarvikeiden mainontaa koskevia säädöksiä. Piilomainokset laitetaan sananvapauden korkean muurin taakse.

Kärkkäisen hallituksessa on kolme henkilöä. Kotiranta Kare Ilari, Kärkkäinen Juha Matti, Pitkälä Jari Johannes. Toiseksi suurin osakkeenomistaja ei ole saanut hallituspaikkaa, koska hän on nainen. Kotiranta on ammatiltaan tilintarkastaja. Jotta Hallitus olisi voinut antaa Juha Kärkkäiselle ohjeita, on sekä Kotirannan että Pitkälän täytynyt olla samaa mieltä. Tämä tarkoittaa sitä, että yrityssaneerauksessa olevan Kärkkäisen valvojat ovat puuttuneet peliin.

Nähtäväksi jää siis ensiviikolla, muttuuko Magneettimedian linja vai tekeekö Juha Kärkkäinen pilkaa hallituskavereistaan.

Illalla velkasaneeraushallitus antoi tiedotteen, joka stt:n avustuksella levisi kaikkiin suurimpiin tiedotusvälineisiin, Iltalehti, MTV3, iltasanomat, Hämeensanomat jne.

Tiedotteessaan velkasaneeraushallitus sanoo, että ”Magneettimedia ei liity J. Kärkkäinen Oy:n kaupalliseen toimintaan” ja että ”lehden linjaa muutetaan kaupallisempaan suuntaan”. Pidättekö meitä ihan tyhminä?

Hallitus irtisanoutuu vain juutalaisvastaisesta kirjoittelusta. Sen sijaan esimerkiksi hallitus ei sano mitään väitteestä, että kätkytkuoleman kokeneet ovat yksin vastuussa lapsensa kuolemasta. Juutalaiset ovat erityissuojeluksessa, koska kiihoittaminen kansanryhmää vastaa on kielettyä. Kätkytkuoleman kohdanneet vanhemmat eivät muodosta kansanryhmää, joten Kärkkäinen todennäköisesti jatkaa tällaisten ryhmien ruoskimista.

Kun hallitus ilmoittaa, että se aikoo muuttaa Magneettimedian linjaa, se tulee tunnustaneeksi, että Magneettimedia tiivis osa konsernia. Hallitus siis tunnustaa, että apulaisvaltakunnansyyttäjän vaatimukselle 600 000 euron yhteisösakosta ei ole estettä.

Vihdoin myös Kaleva uskaltaa ottaa kantaa kilpailijansa toimintaan.

Kärkkäisellä on 14 päivän vaihto-oikeus myymälästä hankittuihin, normaalihintaisiin tuotteisiin. Tuotteiden vaihdossa on muistettava että tuotteen on oltava myyntikelpoinen, eli mahdollisen paketin täytyy olla ehjä ja koodilaput tallessa. Kuitti on välttämätön. KÄRKKÄISELLÄ EI OLE LAINKAAN PALAUTUSOIKEUTTA.

Mainokset

Magneettimedian käyttämät jymäytystemput: esimerkkinä aspartamiinijuttu


Aspartamiinin rakenne

Aspartamiini, kiistelty makeutusaine


Magneettimedia julkaisee muka valtamediassa vaiettuja juttuja, mutta käyttää kirjoituksissaan sellaisia keinoja, joita ei voida hyväksyä. Tässä artikkelissa kiinnitetään huomiota lehden jutuissa usein toistuviin tekniikoihin.

Aspartamiinista kertova juttu väittää otsikossaan, että aspartamiini vahingoittaa aivoja. Jos väite pitäisi siis paikkaansa, niin tietenkin tuote olisi heti kielletty. Väite on siis perätön, mutta millä keinoin Kärkkäinen yrittää saada juttuunsa jotain uskottavuutta?

Lehti lähtee liikkkeelle siitä, että aspartamiinin markkinointimateriaalissa painotettaisiin aineen luonnollisuutta. Minä en ole tällaista materiaalia koskaan nähnyt. Olen aina tiennyt, että aspartamiini on keinotekoinen makeutusaine. Tässä siis yritetään piiloväittää, että paha ahne valmistaja yrittäisi harhauttaa kuluttajia. Näkökulma on tuttu niin sanotusta Big Pharma -salaliittoteoriasta. Varmaan jossain on joku lappunen olemassa, josta voi tehdä sen johtopäätöksen, että aine olisi muka luonnollinen. Mutta väittämällä, että yleisesti aspartamiinin keinotekoisuus salattaisiin, on tietenkin vain pötyä. Väitettä ei voi todistaa perättömäksi täydellisesti, mikä on yksi keskeinen tekniikka Magneettimedian kirjoituksissa. Voidaan puhua harhaanjohtavasta väitteestä, jolla ei pyritä totuuteen.

Lehti kehtaa myös väittää, että on olemassa tutkimuksia, joiden mukaan aspartamiini ei ole turvallinen. Tällaisia tutkimuksia ei ole eikä artikkelissa pystytä nimeämään yhtään tutkimusta. Siis silkkaa palturia. Lehdessä on usein täysin perättömiä väitteitä.

Elimistössä aspartaami hajoaa asparagiinihapoksi, fenyylialaniiniksi ja metanoliksi. Metanoli puolestaan hapettuu formaldehydiksi ja edelleen muurahaishapoksi. Metanolin ja formaldehydin hajoamissykli on elimistössä hyvin nopea eikä niitä pääse kerääntymään elimistöön. Magneettimedia jättää jutussaan kertomatta, että aspartaamista saatavat asparagiinihappo-, fenylialaniini- ja metanolimäärät ovat kuitenkin olemattomia verrattuna muusta ravinnosta saataviin määriin. Lehti keskittyy kertomaan metanolin ja formaldehydin haitallisista vaikutuksista, vaikka aineeita syntyy vähemmän kuin mitä on joissain hedelmämehuissa. Myrkyllisen aineen pitoisuus on aina keskeinen asia, oli kyse sitten aspartamiinin metanolista tai äidinmaidon dioksiinista. Magneettimedian tekniikka on siis myrkyllisen aineen pitoisuuden salaaminen lukijoilta.

Kirjoittaja kertoo siskostaan, jonka päänsärky loppui, kun hän alkoi vältellä aspartamiinia. Tässä on tyyppillinen yksilötarina, jolla ei ole todistusarvoa. Yksilötarinoilla voidaan markkinoida monia toimimattomia tuotteita kuten laihdutusvalmisteita ja Valkeen huuhaa korvavaloa. Yksilötarinat eivät ole valehtelua, mutta niillä ei ole mitään todistusvoimaa tieteellisessä mielessä. Ne ovat vain markkinointia, ei muuta.

Asiantuntijoiden mukaan ongelma on muurahaishappo, jota voi kertyä elimistöön. Lehden mielestä muurahaishappo ei ole ongelma, mutta lehti ei perustele mitenkään väitettä. Ehkä muurahaishapon sivuuttaminen johtuu siitä, että ihmisillä tehdyissä tutkimuksissa, muurahaishapoa hajotetaan nopeammin kuin sitä syntyy aspartamiinista.

Metanolin määrässä lehti vetoaa Woodrow Monteen. Monte on pitkän uransa aikan varoitellut metanolista ja kirjoittanut juuri rahakkaan kirjan, jonka mukaan metanoli on syypää lähes kaikkeen: rinta syöpään, MS-tautiin, melanoomaan ja tietenkin autismiin. Näin niillä kirjoilla tehdään rahaa. Pitoisuuden tueksi ei löydy tieteellistä tutkimusta häneltä. Herran Metanolitutkimus on julkaistu medical hyphothesis nimisessä lehdessä. Lehti on sama, missä Valkee Oy julkaisi tutkimuksensa korvavalon tehosta kaamosmasennukseen.

Ja sitten päästään rottakokeisiin. Rottakokeiden tuloksia ei voida suoraan siirtää ihmisiin. Rottakokeet ovat suuri roskatieteen lähde. Rottakokeiden tarkoituksena on selvittää, onko tarvetta tutkia ihmistä jonkin asian suhteen. Siksi kokeissa käytetään hurjia myrkkypitoisuuksia ja kovia menetelmiä. Tarkoitus on saada vastaus: ei tarvetta tutkia ihmistä. Jotta rottakokeen tuloksia ei pääsisi tarkemmin tutkimaan, lehti jättää kertomatta, missä tutkimus on julkaistu ja kuka sen on tehnyt. Alkuperäisessä artikkelissa, josta juttu on käännetty, lähdeviitteitä löytyy joskus. Lehti ei kaihda alkaa luetella kaiken maailman ihmisen sairauksia, vaikka koe tehtiin rotilla. Aikaisemmin jutussa kirjoittaja totesi, että metanolin metabolia poikeaa ihmisellä muista eläimistä, mutta nyt kun käsitellään rottakoetta, niin asia on jo unohtunut.

Alkuperäinen rottakoe on ihan mielenkintoista luettavaa. Suomen elintarviketurvallisuusvirasto Eviran yksiselitteinen kanta on, että aspartaamin käyttö suositusten rajoissa on turvallista eikä siitä aiheudu haittavaikutuksia muille kuin fenyyliketonuriaa sairastaville. Aspartaamin hyväksyttävä päivänsaanti (ADI) on 40 milligrammaa painokiloa kohden. Se tarkoittaa neljää litraa Coca-Colaa päivässä. Rottakokeessa käytettiin pitoisuustta 75mg/kg eli 8 litraa Coca-Colaa päivässä. Kun tutustuu koko artikkelliin, huomaa, ettei ole lainkaan yksinkertaista selvittää, vapautuuko happiradikaaleja metanolin vaikutuksesta vai ei ja kuinka paljon.

Tutkimustuloksia tulkitessa vedetään myös mutkat suoriksi ja tehdään omia johtopäätöksiä tutkijoiden nimissä. Yksi tällainen johtopätös on, että aspartamiini vahingoittaisi aivoja. Sellaista tutkimusta ei ole olemassa, sellaista tutkimusta ei jutussa esitellä. Kirjoittajat ovat vieneet tavanomaista pidemmälle valtalehdistössäkin yleistyneen harhaanjohtavan otsikoinnin / väliotsikoinnin.

Vuonna 1975 eli lähes 40 vuotta sitten tieteellisten tutkimusten taso ja käytettävät menetelmät olivat nykyistä huomattavasti alkeellisemmat. Siksi tehtyjä tutkimuksia pystyttiin arvostelemaan helposti, tutkimuksiin jäi aukkoja, joita nykyisiä menetelmiä käyttämällä ei jää. Kirjoittaja kertoo 40 vuoden takaisesta aspartamiinin hyväksymisprosessista, vaikka tapauksella ei ole enää mitään vaikutusta nykyaikana.

Artikkelin kirjoittaja on pahamaineinen Dr. Mercola. FDA on monta kertaa joutunut puuttumaan herran touhuihin, koska mies esittää laittomia väitteitä.

Kärkkäinen Oyj loukkasi hävyttömällä tavalla kätkytkuoleman kohdanneita perheitä, ostoboikotti laajenee!


Lahdessa, Oulussa ja Ylivieskassa heikkotasoisia tavarataloja pyörittävä Kärkkäinen Oyj on loukannut verisesti kätkytkuoleman kohdanneita perheitä. Yrityssaneerauksessa oleva roskamyymälä kehtasi väittää, että lasten vanhemmat ovat yksin syyllisiä vauvansa kuolemaan, muita syyllisiä ei ole. Lue juttu tästä: kätkytkuolemat

Kärkkäisen mielestä vauvat ovat kuolleet, kun vanhemmat ovat rokottaneet lapsensa. Tavarataloketjun mielestä ainut uskottava syy kätkytkuolemiin on rokotteissa.

– Olen aivan järkyttynyt, kun tuttavani soitti ja tivasi minulta rokotinko vauvani ennen kätkytkuolemaa. Hän oli sitä mieltä, että rokotushan se oli se joka lapseni tappoi, kertoo itkuinen Anne, joka menetti esikoistyttärensä viime keväänä selittämättömästi.

Tuohtuneet äidit ovat laittaneet Kärkkäisen ostoboikottiin. – Vaadimme Kärkkäiseltä julkista anteeksipyyntöä, Anne sanoo itkunsekaisessa puhelussaan.

Ylen uutinen kertoo toista. Vuonna 2010 JAMAssa julkaistun yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan kätkytkuolemien syy saattaa olla serotoniinin puute aivoissa. JAMA on maailman arvostetuimpia lääketieteellisiä tiedelehtiä. USA:n virallisen sivuston mukaan kyse on ajallisesta yhteydestä, tutkimukset ovat osoittaneet, ettei rokotus ole riskitekijä kätkytkuolemille.

Kätkytkuolema (engl. Sudden Infant Death Syndrome, SIDS) merkitsee täysin terveenä pidetyn vauvan selittämätöntä äkkikuolemaa. Se on yleisin imeväisikäisen kuolinsyy Suomessa. Kätkytkuoleman syytä ei tiedetä, mutta teorioita on lukuisia. Kätkytkuolemille altistavia tekijöitä tunnetaan lukusia, mutta rokotukset eivät kuulu niihin.

– riski pienenee äidin iän kasvaessa, teiniäideillä suurin riski
– viivästyt tai riittämätön raskaudenaikainen huolenpito (neuvolatoiminta)
– äidin tupakointi lisää riskiä
– alhainen syntymäpaino
– altistuminen tupakansavulle
– nukkuminen vatsallaan
– ei imetystä
– kohonnut tai alentunut huoneen lämpötila
– pehmeä nukkuma-alusta ja pehmolelut
– anemia
– perhepeti (mekanismi tuntematon)
– vauvan ikä, 2-4 kk suurin riski, yli vuoden ikäisellä riski on 0
– poikalapsilla on noin 50 % suurempi riski
– ennen aikainen syntymä viikot 28-31, lisää riskiä nelinkertaiseksi

Kolesterolitohtorin salatut taustat


Dwight Lundell

Sydänkirurgi Dwight Lundell on kuuluisa väitteestään, että kolesteroli sydäntautien syntipukkina on vale. Hän on julkaissut kirjan ”The Great Cholesterol Lie.” Lundellin mielestä verisuonen seinämän tulehdus on todellinen syy sydän- ja verisuonitauteihin.

Dwight Lundellin meriitiksi mainitaan 5000 avosydänleikkausta, 25 vuotta kestänyt ura sydänkirurgina ja Banner Desert Medical Center -sydänsairaalan johtavana lääkärinä toimiminen. Hän jäi eläkkeelle 2004, kun maa alkoi polttaa jalkojen alla.

Arizonan lääkintöviranomaiset alkoivat tutkia Lundellin toimia 90-luvun lopulla lukuisten valitusten takia. Rangaistukseksi kirugi hyllytettiin kahdesti kahden vuoden ajaksi ja sai yhden varoituksen. Hän hoiti potilaita alle normaalien vaatimusten ja teki tutkimuksista huonoja muistiinpanoja. Lokakuussa 2005 Banner pidätti Lundellin oikeudet. Arizonan lääkintövianomaiset jatkoivat pitkäkestoisia tutkimuksiaan.

61-vuotias kehkotuberkuloosista kärsivä tupakoiva nainen tuli Desert Samaritan Medical Centeriin toukokuussa 1999 vaivanaan ilmarinta. Lundell leikkasi osan vuotavaa keuhkoa pois. Potilas alkoi vuotaa verta valtavasti, mutta Lundell ei ollut huolehtinut, että potilalle olisi saatavana hänen veriryhmänsä verta. Leikkaus olisi pitänyt keskeyttää suuren verenvuodon takia, mutta Lundell jatkoi leikkausta. Lundell ei seurannut potillaan vointia leikkauksen jälkeen. Potilas kuoli kahden ja puolen tunnin kuluttua.

Syyskuussa 2000 59-vuotias nainen kuoli Desert Samaritan Medical Centerissä tehdyn sydänleikkauksen seurauksena. Lundell odotti liian kauan potilaan kytkemisessä sydän-keuhkokoneeseen, leikkausta varten sydämen etuseinää ei jäähdytetty riittävästi ja täydellistä raporttia leikkauksesta ei tehty.

Samana vuonna 83-vuotias sydänsairas kuolee leikkauksen jälkeen perikardiaaliseen tamponaatioon (sydänpussiin on kertynyt nestettä) ja huomattavaan verenpurkaumaan. Tutkiva komissio ei löydä leikkauksesta mitään raporttia, vain Lundellin käsin kirjoittaman lappusen.

Dwight C. Lundell, M.D. menetti läärärin lisenssinsä vuonna 2008 ja on siitä lähtien esittänyt kyseenalaisia teorioitaan. Vuosina 2000-2008 hän joutui viisi kertaa Arizonan lääkintöviranomaisten kynsiin.

Henkilökohtaisessa elämässään Dwight Lundell teki konkurssit vuonna 1990 ja 2005. Hänen tuomittiin 2004 tuloveropetoksesta vuosilta 1992-1996. Vuonna 2005 henkilökohtaisen konkurssin loppusumma oli pyöreät 20 miljoonaa dollaria. Kun lääkärinoikeudetkin vietiin, niin jotain piti keksiä. Lundell keksi roskatieteen. Hän alkoi kirjoittaa ja luennoinnoida ja jakaa haastatteluja kolesterolin syyttömyydestä sydän ja verisuonitauteihin. Ja kauppa kävi.

Ihmisten pitäisi todella ymmärtää, että sydänkirurgit eivät ole pätevimpiä kertomaan, mikä aiheuttaa sydänsairauden. Kirurgit eivät ole aina tiedemiehiä.

Vuonna 2003 tutkittiin potilastapauksia

Vuonna 2005 hän teki henkilökohtaisen konkurssin.

Vuonna 2008 hänen lääkärin oikeudet peruttiin

Magneettimedian  juttu kertoo Lundellin kolesteroliteoriasta. Juttu on lehden luetuin.

Tiedemiehet yksimielisiä: Rokotteet eivät aiheuta autismia


Major brain structures implicated in autism.

Autismiin osalliset aivojen osat (Photo credit: Wikipedia)

Kukaan tiedemies ei enää väitä, että rokotteet aiheuttaisivat autismia. Asiasta vallitsee tiedeyhteisössä täysi yksimielisyys. Magneettimedia julkaisi 27.9. Riikka Söyringin tekemän käännöksen (oikaisu: Riikka Söyring ei ole kääntänyt artikkelia) Catherine J. Frompovichin kirjoituksesta ”Monkeys Get Autism-like Reactions to MMR & Other Vaccines In University of Pittsburgh Vaccine Study” Tunnettuna rokotusten vastaisena henkilönä Riikka Söyring (oikaisu: Riikka Söyring ei ole kääntänyt artikkelia) käänsi otsikon tahallaan virheellisesti. ”Apinatkin saavat rokotteista autismin kaltaisia oireita” laittaen Catherine J. Frompovichin suuhun väitteen, että ihmisetkin saavat rokotteista autismin kaltaisia oireita. Voidaankin kyseenalaistaa Riitta Söyringin ammattitaito, sillä oikea kääntäjä ei laita omia ideoita toisen kirjoittajan suuhun.

Jutussa on mukana yksi tieteellinen artikkeli, joka on todellista roskatiedettä. Sen ympärille on rakennettu salaliittoteoria, venytetty käsitteitä ja oiottu mutkia. Kyse on parikymmentävuotta sitten aloitetusta 12 + 4 apinalla tehdystä rokotetutkimuksesta, jonka mukaan rokotettujen ja rokottamattomien mantelitumakkeessa havaittiin eroja. Miten tämä liittyy autismiin? Ei mitenkään, mutta kirjoittaja onkin naamioinut asiansa sanaparren ”autismin kaltaisia reaktioita” taakse. Epäilyksiä herää, miksi tutkimus julkaistiin vasta 10 vuotta sen tekemisen jälkeen? Tutkimuksen pientä otoskokoa on kritisoitu. Liian pieni otoskoko johtui siitä, että tutkimuslaitteet rikkoontuivat yllättäen, aikataulutuksessa sattui virhe ja eläimillä oli terveysongelmia. Kontrolliryhmässä oli vain 4 apinaa, joista yksi sai vahingossa rokotteen ja jouduttiin poistamaan kokeesta. Yksi kolmesta vertailuryhmän apinan aivoista kuvattiin vain yhden kerran, kun laitteeseen tuli vika. Jäi siis jäljelle 2 rokottamatonta apinaa. Kaksi rokotettua apinaa sairastui tutkimuksen aikana toistuvaan ripuliin ja siksi niistä ei saatu tuloksia. Yhden apinan tulokset jäivät saamatta, kun piuha oli unohtunut irti. Rokotetuista apinoista saatiin siis tutkittua vain 9. Muutokset mantelitumakkeen koossa eivät olleet tilastollisesti merkitseviä eli tulokset saattavat johtua sattumasta. Tutkijat jäivät myös kiinni siitä, että tutkimustiivistelmässä (abstract) oli virhe. Tutkimustulokset ovat ristiriidassa tämän tutkimuksen kanssa ”Payne C, Machado CJ, Bliwise NG, Bachevalier J (2010) Maturation of the hippocampal formation and amygdala in Macaca mulatta: a volumetric magnetic resonance imaging study. Hippocampus 20: 889–1002.” Rokottamattoman verrokkiapinan mantelitumake ei muutu niin kuin Laura Hewitsonin tutkimuksessa kävi.

Vetelepä tästä roskasta sitten päätelmiä. No ei tutkija Laura Hewitson vetänyt. Hän kieltäytyi sanomasta muuta kuin että tarvitaan lisää tutkimuksia ja hän mielellään vastaanottaa rahaa sitä varten. Mutta rokotuksen vastainen liike innostui! Nyt saadaan taas peloteltua ihmisiä ja ehkä jotkut halauavat lukea lisää asiasta meidän kirjoista. Kiitos, kassan kautta. Johtopäätökset ovat siis rokotuksen vastaisen liikkeen, ei tutkija Laura Hewitsonin tai kenekään muunkaan täysjärkisen.

Kirjoituksessa esitetty mielipide, että tutkimuksia olisi pitänyt tehdä ennen rokotusten aloittamista eikä vasta sitten kun rokote on jo markkinoilla on kiero. Yleensä lääkkeet tutkitaan etukäteen. Niin rokotteetkin. Mutta kun rokotteet annetaan niin suurelle joukolle ihmisiä, niin rokotteita tutkitaan koko ajan, myös sen jälkeen, kun ne ovat tulleet markkinoille.

Riikka Söyrin (oikaisu: Riikka Söyring ei ole kääntänyt artikkelia) jättää kääntämättä, että ne rokotteet joita tutkimuksessa oli mukana, oli niitä, joita pikkulapsille annettiin tuohon aikaan. Hän maalailee, että erityisesti olisi tutkittu tiomerasaalia sisältäviä rokotteita. Ei tietenkään.

Kirjottaja vaatii apinakokeen toistamista ja väittää, että lääkevirasto tai tartuntatautikeskus ei itsenäisesti tarttunut toimeen. Salaliittoteoriat ovat niin ihania. Laura Hewitsonilla on ollut viisi vuotta menossa uusi tutkimus, jossa on mukana 72 apinaa ja jonka tulokset tulevat tämän vuoden syksyllä, siis ihan kohta. Väite on siis vetästy hatusta ja on valheellinen, mutta mistä sitä amatöörikirjoittaja voi kaikkea tietää.

Alan Wakefieldin autismitutkimukset kaivetaan tässäkin kirjoituksessa esiin. Alan Wakefieldin tutkimustuloksia ei pystytty toistamaan missään päin maailmaa. Siksi heräsi epäilys. Tutkimus käytiin uudelleen läpi ja havaittiin, että Alan Wakefield oli tutkimusta tehdessään suurin piirtein kiduttanut autistisia lapsia. Siksi hänen britannian lääkärinoikeudet peruutetiin. Mutta kesti 13 vuotta ennen kuin saatiin todistettua, että paitsi tutkimus oli tehty epäeettisesti, niin tutkimustulokset olivat manipuloituja. Rokotetuilla lapsilla oli ollut autismi jo ennen rokotuksia. Tällöin tutkimus vedettiin pois Lancet-lehdestä.

Mainitaan vielä sidoksia: Riikka Söyring elätti itsensä aikaisemmin taidemaalarina, nykyisin hänen suurin tulolähteensä on Magnettimedian käännökset. (Oikaisu: Riikka Söyring ei ole pitkään aikaan työskennellyt Magneettimedialle). Hän on kunnallisvaaliehdokas. Catherine J Frompovich tienaa kirjoittamalla humpuukikirjoja mm. lääkkettömästä rintasyövän hoidosta. Tutkija Laura Hewitson sai rahaa uuteen apinatutkimukseen. Hänen motiivinaan on oma autistinen lapsi ja oikeudenkäynnit USA:ssa.