Puhelinluetteloharhauttaja jatkaa blogistin eli potentiaalisen asiakkaansa pilkkaamista


Edellisen blogikirjoitukseni kommenttiin on ilmestynyt taas puhelinluetteloharhauttajan hävytön kommentti. Yleensä yritykset pidättäytyvät asiakkaidensa ja potentiaalisten asiakkaiden pilkkaamisesta. Mutta tässä tapauksessa, kun asiakasta kuitenkin pystyy kusettamaan vain yhden kerran, niin yritykseen syntyy kulttuuri, että asiakkailla ei ole mitään väliä.

Kahden vuoden ajan Suomi24 palstalla on kerrottu tämän yrityksen moraalittomasta toiminnasta. Nimetöntä arvostelua on siis annettu ennekin, joten väite, että se tulee yllätyksenä on vale tai sitten yrityksessänne työskentelee joka vuosi 100 puusilmää.(tilinpäätöksestä tarkistettu tieto = 20) Olette myös vastanneet Suomi24 palstalla esitettyyn kritiikkiin nimimerkillä ”nyt puhuu myyjä”. Tämä äkillinen aktivoituminen viittaa siihen, että bussneksenne tökkii ja kun ette keksi todellista syytä epäilette nettikirjoittelua. Kun sitten yrityksen edustaja kehtaa tulla tänne haukkumaan ja elvistelemään, niin on aika antaa takaisin oikein äidin kämmenestä.

Martti väittää, että blogissani esittämät faktat olisivat väärin. Koska kaikki faktat ovat kuitenkin täysin oikein, hän ei oikaise faktoja, koska ei pysty. Martti vaatii, että hyvän journalistisen tavan mukaisesti minun olisi pitänyt soittaa ja tarkistaa faktat heiltä. Oletteko koskaan huomanneet, että toimittaja soittaisi murhaajalle ja tarkistaisi murhaajalta murhaan liittyviä faktoja? Hyvän journalistisen tavan mukaisesti faktat tulee tarkistaa luottettavasta lähteestä. Jos olisin tarkistanut faktat Martilta, olisin toiminut hyvän journalistisen tavan vastaisesti.

Tarkistetaan faktat. Väität yhtä aikaisemmassa kommentissa, että reklamaatiot ratkaistaan aina asiakkaan hyväksi. Tässä on kopio yhtiönne lähettämästä kirjeestä:

Hei

Olette tehneet sopimuksen yrityksenne tiedoista alueenne sähköiseen puhelinluetteloon myyjämme x.x:n kanssa 19.6.2014. Sopimuksen teki xx

Asiakaspalvelijamme käyvät asiakkaalle kaikki kaupankäyntiin liittyvät asiat puhelimessa lävitse, kuten missä sähköisissä luetteloissa tiedot tulevat näkymään, hinnan ja sopimusajan. Asiakas päättää puhelun aikana haluaako ylläpitää yrityksensä yhteystietoja valtakunnallisessa numerotele numeropalvelussa sekä alueenne sähköisessä puhelinluettelossa.

Mikäli sopimukseen ei päästä, ei meiltä myöskään lähde laskua luettelotietojen ylläpidosta.

Teille on puhelinkeskustelun aikana käynyt selväksi millaisesta palvelusta on kysymys. Sopimus syntyy suullisesti puhelimessa ja on toistaiseksi voimassa oleva 6 kuukauden sopimus, joka tulee irtisanoa kirjallisesti viimeistään kuukautta ennen uuden sopimuskauden alkua.

Sopimusta ei voi perua.

Lasku xxxx tulee maksaa sop.ehtojen mukaisesti. Olemme kuunnelleet nauhoitteen puh.keskustelusta 19.6.2014. Voitte soittaa asiakaspalveluun ja pyytää kuunnella nauhoite.

Tietonne löytyvät seuraavissa luetteloissa:
xxxxx

Tietojen päivityspalvelu on ilmainen koko kauden ajan. Voitte ilmoittaa

niistä tähän sähköpostiin, tai info@suomenpuhelinluettelot.fi

Ystävällisin terveisin,
Laskutus
Suomen Numerokeskus Oy
puh. 0201 440 793
e-mail: laskutus@suomenpuhelinluettelot.fi

Tässä on lainaus Suomi24 palstalle kirjoittamastasi nimimerkkiviestistä (tyylilaji sama kuin täällä):

”Jos jollekkin tulee yllätyksenä että teki kaupat, on vika omassa päässä, pääsääntöisesti.”

Tämän MTV3 rikosuutisen perusteella on pääteltävissä, että jos tekee rikosilmoituksen petoksesta, niin yritys luopuu kaikista vaateista.

Tästä voi lukea lisää ”tyytyväisistä” asiakkaista

Olen ihmetellyt, miksi nämä ketkut pyytävät käymään kylässä henkilöä, jota he näyttävät pitävän pahana vihanaisenaan. Mitä tuollaisessa tapaamisessa puhuttaisiin sellaista, mitä ei voisi tänne nettiin kirjoittaa? Menisitkö sinä kyläilemään moottoripyöräkerho Cannonballin kerhohuoneessa, jos olisit arvostellut ensin heitä?

Olen aikaisemminkin kertonut, miksi kirjoitan nimimerkin takana. Koskaan ei voi tietää näistä, millaisia fyysisiä, rikollisia tai kiusaamiskeinoja nämä paskiaiset käyttävät ja siksi suojelen perhettäni.

Martti kertoo, että yritys on arvostettu lähes jokaisena toimintavuotenaan korkeimpaan luottoluokitusluokkaan. Tämä tulkitaan yleensä niin, että yritys maksaa ostamansa tuotteet ajallaan. Se ei kuitenkaan kerro mitään yrityksen myyntipuolesta ja sen rehellisyydestä. Ketä nyt yrität johtaa harhaan? Perustelusi on kuin jollain puhelinmyyjällä. Ehkä oletkin yrityksessä puhelinmyyjän asemassa, koska et kehtaa kertoa titteliäsi – en minäkään kehtaisi.

Martti sivuuttaa keskeisen krittiikkini. Hän ei kerro, miksi nettihakemistosta käytetään nimitystä puhelinluettelo. Ainut selitys on yrittäjän harhauttaminen. On tietty ihan hyvä, että et täällä ole ruvennut vääntämään sitä paskaa, että kyseessä todella olisi puhelinluettelo.

Kehutte että yrityksenne toiminta on jatkunut yli 20 vuotta. Tuona aikana yrityksenne päätuote puhelinluettelot on lakkautettu. Yrityksenne on täytynyt viime vuosina muuttaa vanhentunutta linjaa surullisin seurauksin. Mutta huijaaminen kannattaa aina:

2011/09 2012/09 2013/09
Liikevaihto 1000 EUR 349 1 318 2 291
Liikevaihtomuut. % – 183,20 73,80
Tilikauden tulos 1000 € -86 44 28
Liikevoitto % -24,90 2,70 22,40
Henkilöstön lukumäärä 10 20 20

Martti, olet aiheuttanut pysyvää vahinkoa yrityksellesi avautumalla täällä.

Harhautus siirtynyt Poriin (edit 22.1.2014)

Mainokset

16 thoughts on “Puhelinluetteloharhauttaja jatkaa blogistin eli potentiaalisen asiakkaansa pilkkaamista

  1. Pakko tähän on vielä vastata, tämä menee jo niin hauskaksi. Suuri blogisti, oikeuden omatekoinen miekka ja veristen vääryksien paljastaja kirjoittaa mm:

    ”Oletteko koskaan huomanneet, että toimittaja soittaisi murhaajalle ja tarkistaisi murhaajalta murhaan liittyviä faktoja?”

    No, voi hyvä tavaton. Hän rinnastaa jo tavallisen suomalaisen yrityksen murhaajaan. Eipä tuota kai tarvinne enempää kommentoida? Tasoa Roskatiede –blogissa riittää…

    Sitten suuri blogisti jatkaa:

    ” Olen ihmetellyt, miksi nämä ketkut pyytävät käymään kylässä henkilöä, jota he näyttävät pitävän pahana vihanaisenaan… …Menisitkö sinä kyläilemään moottoripyöräkerho Cannonballin kerhohuoneessa, jos olisit arvostellut ensin heitä?”

    Heh heh…

    Ja paranoija jatkuu:

    ” Koskaan ei voi tietää näistä, millaisia fyysisiä, rikollisia tai kiusaamiskeinoja nämä paskiaiset käyttävät ja siksi suojelen perhettäni.”

    Heh heh vielä kerran ja voimia sinulle. Jaksuhali!

    Ai niin…
    Miksikö kutsumme tuotteitamme sähköisiksi puhelinluetteloiksi? Ihan vain sen vuoksi, että ne OVAT sellaisia.

    Heippa!

    Scanria-konserni, Suomen Numerokeskus Oy, Martti Kuosmanen

    • Hei, älyn jättiläinen. Olin varma että et pysy lupauksessasi ja pysy poissa täältä, kyllä te sellaisia selkärangattomia matoja olette. Jokainen voi tehdä tuosta alla olevasta puhelusta tarkistaa, että sanaa sähköinen ei siinä esiinny. Sitä ei esiinny myöskään missään muuallakaan toimintaympäristössänne kuten nettiosoitteessa. Kriisiviestinnän 1. sääntö: ole rehellinen. Kiitos että myönnät, että nimen pitäisi olla sähköinen puhelinluettelo. Voisitteko kouluttaa puhelinmyyjänne noudattamaan tätä ja korjata nettisivunne.

      • Sen verran vielä tuosta rehellisyydestä… ohessa Scanria-konsernin OIKEAT tunnusluvut (lähde: Suomen Asiakastieto Oy):

        Liikevaihdon kehitys:
        v. 2011 = 4 550 000
        v. 2012 = 5 181 000
        v. 2013 = 5 482 000

        Scanria-konsernin henkilöstöpäälliköltä tarkistettu työntekijämäärä:
        30.11.2014 = 96 henkilöä

        Aika nousujohteiselta näyttää, mikä lienee poikkeuksellista näin lama-aikana.

        Faktat voi kuka tahansa tarkistaa Suomen Asiakastieto Oy:stä.

        Että sellaista tällä kertaa…

        Ystävällisesti Martti Kuosmanen, Scanria-konserni, Suomen Numerokeskus Oy

      • Anteeksi, en ymmärtänyt yhteyttä rehellisyys – liikevaihdon kehitys.

        ”Itse kävin ja tuntui että aika iso työtä on ohjata yrittäjää harhaan heti eka puheessa. Eli huijata maksamaan lasku mille ei ole perusteita. Ei ainakaan itsellä omatunto riittänyt puhua valeita koko ajan. Antoivat siis valmiin tekstin mitä lukea. Kuten muutkin puhelinmyyntifirman.”

  2. Enpä usko Suomessa YHDENKÄÄN telemarkkinointifirman toimivan meitä avoimemmin. Kerromme avoimesti jopa liikesalaisuuden piiriin lukeutuvia asioita. Esimerkiksi myyntitapamme ja se mitä markkinointipuhelun aikana tapahtuu, on julkaistu sivuillamme: http://suomennumerokeskus.fi/Toimintaperiaate

    Toimitamme laskun mukana asiakkaillemme myös painetun asiakaslehden, josta käy ilmi samat asiat. Myäs asiakaslehti löytyy sivuiltamme. http://www.suomenpuhelinluettelot.fi/suomenpuhelinluettelot/media

    Olemme toimineet 20 vuotta samassa, omistamassamme, toimitilassa Kuopion Kotkankallionkadulla. Asiakkaat ovat tervetulleita sinne koska tahansa.

    Nauhoitamme myyntipuheet ja asiakas voi kuunnella ne halutessaan reklamaatiotilanteessa suoraan puhelimestaan. Mahdolliset väärinkäsitykset puolin ja toisin selviää yleensä silloin.

    20 toimintavuoden aikana olemme tehneet n. 2 miljoonaa kauppaa ja yksikään reklamaatiotilanne ei ole johtanut oikeusriitelyyn (mikä sekin näköjään käännetään jotenkin kielteiseksi asiaksi). En usko, että alaltaamme löytyy ainuttakaan pitkään toiminutta toimijaa meidän lisäksemme, jotka voivat sanoa samaa.

    Jos ihmiset silti ihmiset silti haluavat uskoa mieluummin näitä nimettöminä ja silkassa vahingoitamistarkoituksissa kirjoittelevia tahoja (jotka lähes poikkeuksetta asioita tutkittaessa ovat paljastuneet kilpailijoiksemme), niiin sille emme voi mitään.

    Kehoittaisin kuitenkin jokaista soittamaan epäselvissä tapauksissa yrityksemme sivuilla näkyviin numeroihin tai ottamaan yhteyttä emailin kautta.

    Scanria-konserni, Suomen Numerokeskus Oy, Martti Kuosmanen

    • Se, mitä kerrotte omilla sivuillanne, mitä myyntipuhelun aikana tapahtuu ei pidä paikkaansa. Myyntipuhelu alkaa seuraavasti; ”Matti Virtanen Uudenmaan puhelinluetteloista. Yrityksen Se ja Se perustietojen ylläpito maksaa 79 euroa.” Tämän jälkeen puhelinmyyjä siirtyy kysymään yrityksen tietoja. Tässä teidän mielestänne kerrotaan, että mistä tuotteesta on kyse. Olen kanssanne täysin eri mieltä.

      Suulliseen sopimiseen liittyy asioita, joita uhrinne eivät tiedä. Esimerkiksi uhrin antama vastaus tekemäänne tarjoukseen on voitava pitää täysin varmana. Jos uhri esimerkiksi vastaa, että voitte lähettää laskun ja sopimusehdot, niin tätä ei tulkita sopimuksen hyväksymiseksi vaan uudeksi (vasta)tarjoukseksi.

      Tarjoukisssa pitää olla kaikki oleelliset sopimusehdot selkeästi ja tarkasti esitetty. Tämä voi olla suullisessa sopimisessa mahdotonta. Esimerkiksi sopimusehtoa, jonka mukaan riidat ratkotaan Helsingin käräjäoikeudessa tuskin mainitaan puhelun aikana. Siksi tekin puhelun aikana viitttatte vakiosopimusehtoihin, jotka löytyvät laskun kääntöpuolelta tai internetistä. Uhrilla tulee olla mahdollisuus tutustua vakioehtoihin ennen sopimuksen solmimista.

      Tästä systä väitän, ettei puhelun aikana synny suullista sopimusta.

      En ole kilpailijanne. Minulla ei ole asiassa taloudellista intressiä.

  3. Mikäli tarkoitat tätä kysymystä ”miksi nettihakemistosta käytetään nimitystä puhelinluettelo”.

    Siksi että kysymyksessä ON puhelinluettelo. Ainakin mikäli puhelinluettelo määritellään siten, että siitä löytyvät kaikki puhelinnumerot (paitsi salaiset). En itse keksi muuta määritelmää. Viestintävirasto antaa määrätyt kriteerit täyttäville yrityksille oikeudet käyttää yhteistä numerotietokantaa, tai oikeastaan VELVOITTAA operaattorit luovuttamaan numerotiedot kriteerit täyttäville yrityksille. Me täytämme ne kriteerit. Olemme niitä harvoja hakemistoalan yrityksiä, joilla OIKEASTI on numeropalvelu netissä. Se ei ole hakemisto, vaan kaikki numerot sisältävä sähköinen puhelinluettelo.

    Jos joku lukuisista myyjistämme ei ole nimenomaan hirveästi heti alkuun korostanut, että kyseessä on _sähköinen_ puhelinluettelo (niin kuin kuuluisi ohjeen mukaan sanoa), niin miten se tuottaa oikeasti mitään suuria ongelmia ja tunnekuohuja?
    Eikö nykyaikana ole vähintään todennäköistä, että puhelinluettelo on juuri sähköisessä muodossa, eikä painettuna?

    Kertooko painetun luettelon myyjät (jos sellaisia enää edes on), että kyseessä on nimenomaan _painettu_ luettelo. Jos eivät kerro, onko se huijaamista?

    Mikäli asiakas käsittää väärin, niin häntä oikaistaan JO myyntipuhelun aikana tai viimeistään kun hän reklamoi. Silloin tarkistetaan nauhalta mitä myyjä on sanonut.

    Mitä MUUTA voisimme vielä tehdä? Jos joku siitä huolimatta käsittää väärin (tai laskun saatuaan haluaa käsittää), niin aina olemme päässeet asiasta sopuun.

    Eikö jokaisella yrityksellä Suomessa ole oikeus ihan kilpailulainsäädännönkin mukaan esitellä tuotteensa juuri sellaisina kuin ne ovat? Miksi se oikeus ei koskisi meitäkin? Siksikö, että suuri veroparatiisiomisteinen yritys (jota kritiikittömästi mainostat) myös tekee puhelinluetteloita? Miksi emme saisi reilusti kilpailla heidän kanssaan?

    Mikä saa nämä nimettömät herjaajat juuri suomalaisen kustantajan kimppuun, joka ainoana on valmis kertomaan koko myyntiprosessin ja liiketoimintamallinsa avoimesti kenelle vain?

    Me myymme lisänäkyvyyttä _puhelinluetteloittemme_ palvelusivuille ja kerromme asiakkaille vain juuri sen mikä on totta. Usko se tai ole uskomatta.

    • Lainaus netistä:

      ”Myyjä kertoi, ettei varmuudella tiedä, kuka yrityksestämme on aiemmin sopimuksen tehnyt, mutta antoi siis ymmärtää, että yrityksellämme on voimassa oleva sopimus ja nyt ollaan vain yhteystietoja tarkistamassa.

      Missään vaiheessa myyntispiikkiä myyjä ei paljastanut, mihin hänen tarkistamansa tiedot päätyvät, vaan korosti vain sitä, miten ne löytyvät ”myös” sähköisesti ja mobiilisti. Pelkkä yhteystietojen ylläpito olisi sitten maksanut 95 euroa, ja laajempi ”näkyvyyspaketti” 189 euroa. Tähän asti oli siis edustettu ainoastaan Helsingin alueen alueellista puhelinluetteloa, ja sen sähköistä versiota.

      Siinä vaiheessa, kun aloin kysellä, onko myyjällä todellakin oikeus esiintyä Helsingin seudun puhelinluettelon nimissä, alkoi sitten sävy muuttua, ja äkkiä paljastuikin, että itse asiassa Suomen numerokeskus Oy:stä tuleekin tämä puhelu, ja numerotele.fi on se netistä löytyvä katalogi, jonne nämä kysytyt tiedot päätyvät. Eivät suinkaan Helsingin seudun/alueen puhelinluetteloon.

      Myyjän esimies vielä erikseen vahvisti, että myyntipuhe meni ihan heidän sääntöjensä mukaisesti, aivan kuten pitikin. Keskustelussa hän perusteli myyjiensä soittamista Helsingin alueen puhelinluettelon tai sen sähköisen version nimissä sillä, että nämä ovat ihan yleisiä sanoja, joita ei ”kukaan omista”.

      Sitä täyttyykö tässä markkinointirikos, puntaroi ehkäpä tulevaisuudessa markkinaoikeus. Oikeuden pohdittavaksi tulee varmastikin mm. se, jääkö puhelinmarkkinoinnin kohteelle väärinymmärryksen mahdollisuus siitä, mitä hänelle ollaan tarjoamassa.”

  4. Myyjiänne ei ole ohjeistettu kertomaan, että kyse on nettihakemistosta eikä että kyse on sähköisestä puhelinluettelosta. Minulle ei asiasta kerrottu, Yuotubesta poistetussa nauhotteessa ei kerrottu ja netin keskustelupalstan kuvauksissa ei ole kerrottu. Tuossa Youtube-nauhotteessa puhelinmyyjä noudatti erittäin tarkasti yrityksenne laatimaa myyntipuhetta, niin tarkasti, ettei hän kyennyt irrottautumaan myyntipuheesta, vaikka asiakas ilmoitti uudeksi puhelinnumerokseen 020202 ja varanumeroksi 112. Siksi uskon, ettei puhelinmyyjä ollut poikkeus vaan sääntö. Tämä puhelinluettelon ja sähköisen puhelinluettelon sotkeminen lienee se seikka, miksi niin moni uhri on kääntynyt poliisiin puoleen. He kokevat tulleensa petetyiksi.

    Puhelinluetteloita on painettu sata vuotta ja painetaan edelleen (Fonectan palveluhakemisto). Se että ymmärrätte itsekin eron puhelinluettelon ja sähköisen puhelinluettelon välillä selviää nettisivuiltanne, jossa on lihavoituna erikseen erityisesti korkostatte, että tuotteenne on sähköinen puhelinluettelo.

    Kun vetoatte siihen, että nykyaikana on vähintään todennäköistä, että luettelo on sähköinen, niin minusta te tässä samalla myönnätte, että yritys saattaa käyttää sanaa puhelinluettelo tarkoittaessaan sähköistä puhelinluetteloa.

  5. Yritys jossa työskentelen joutui kerran Martin kusettamaksi. Työntekijä (jolla ei valtuutuksia sopimusten tekoon) jäi ymmärrykseen, että soittaja (puhelinmyyjä) tiedusteli yrityksemme yhteystietoja. Yllätys oli melkoinen, kun loppukesästä tupsahti mitä merkillisin lasku jostakin höpöhöpö puhelinluettelosta.
    Sopimusta ei suostuttu purkamaan, eikä Martin firmasta juurikaan vastattu puheluihin eikä sähköposteihin. Vasta oikeustoimilla uhkailu sai kusettajan perumaan ”sopimuksen” (mitä ei meidän mielestämme ollut koskaan solmittu.
    Toimialamme on pieni ja vaihdamme alan sisällä aktiivisesti tietoa huijareista. Martin firma on yksi alamme sisällä kusettajaksi nimetty yritys.

  6. Ootteko panneet merkille että yhtään Scanrian työntekijää ei ole kertomassa kokemuksista. Minkähänlainen työnantaja on?

  7. Meitäkin Scanria -konserni on onnistunut kusettamaan jo kolmesti – vaikka olen aina kirjallisesti pyytänyt heitä enää koskaan lähestymästä yritystämme millään tavoin. En halua heiltä mitään, koska sekä heidän markkinointinsa on epärehellistä, että tuote ei mielestäni palvele yritystämme millään tavoin. Laskuja silti tulee. Ensi viikolla teen rikosilmoituksen, jollei laskua peruuteta.

  8. Yritys jatkaa huijaamista ja annoin heille viikon aikaa perua lasku meidän kiistatilanteessa. Täysin älytön yritys toivon että putiikki menee nopeasti konkkaan!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s