MTV3 testasi Valkee Oy:n korvavalon: 50 % koehenkilöistä sai migreenin!


MTV3

MTV3 (Photo credit: Wikipedia)

MTV3 testasi Valkee Oy:n korvavalon. Testin tulos: 50 % testaajista sai laitteesta migreenin. Laitteen sivuvaikutuksia ei ole tutkittu eikä valmistaja ole raportoinut niistä.

Toimitus testasi: Tepsivätkö kirkasvalokuulokkeet väsymykseen? Toimitukselle oli sattunut myös virhe. Laite ei nimittäin tehoa väsymykseen. Oikeasti se ei tehoa mihinkään, mutta kauppiaat väittävät sen vähentävän kaamosmasennuksen oireita, ei väsymystä.

Testaajat hoksasivat myös korkean hinnan. Verkkokauppa.com tarjoaa kuitenkin tähän helpotusta. Voit ostaa 50 lumenin led taskulampun hintaan 14,90 eli 92 % halvemmalla! Lamppu on 14 kertaa tehokkaampi kuin Valkeen korvavaloled. Näin ollen riittää 14 kertaa lyhyempi hoitoaika. Korvia tarvitsee valaista vain 34 sekuntia päivässä, jotta yhtä monta fotonia tavoittaisi kallon luut kuin Valkeen korvavalolla.

Valkee Oy:n korvavalokampanja alkoi, MTV3 nielaisi madon ensimmäisenä


Lights in my ears #valkee /cc @charlesarthur @...

MTV3 oli ensimmäinen media, joka kritiikitömästi ryhtyi edistämään Valkee Oy:n korvavalon myyntiä. Valkeen korvavalolle on myönnetty CE merkintä käyttöaiheena kaamosmasennus. Tuotetta ei saa markkinoida muuhun tarkoitukseen. Tästä piittaamatta Valkee on alkanut etsiä uusia uhreja terveistä ihmisistä. Kirkasvalomarkkinoilla ihmetellään, miksi valvova viranomainen ei vaadi markkinoinnin lopettamista tai uutta CE-hyväksyntää.

MTV3:n uutisessa on seuraavia virheitä ja epätäsmällisyyksiä:

– Valkee Oy:n laite ei ole kirkasvalolaite, eikä kirkasvaloa koskevat tutkimukset koske tätä laitetta, kysykää vaikka Nissiseltä. Laitteen teho on vain 3,5 lumenia.

– Niin sanottu tiedekonferenssi oli Valkee OY:n sponsoroima. Tiedeyhteisö antaa varsin vapaasti esitellä postereita varsinkin, jos siitä maksetaan. Posterit eivät ole vertaisarvioituja eli kukaan muu kuin Valkee Oy:n osakkeenomistajat ja maksetut tutkijat eivät ole perehtyneet niihin.

– Uutisessa ei kerrota, johtuiko opiskelijoiden havainnointinopeuden muutos itse laitteesta vai lumevaikutuksesta. Kaikki aikaisemmat Valkee OY:n laitetta koskevat tutkimukset on voitu selittää lume- eli plaseboefektillä. Tieteellistä näyttöä laitteen toimivuudesta yhtään mihinkään ei ole. Mikä on havainnointinopeuden muutos? Mitä siis mitattiin? Tietääkö MTV3 ollenkaan, mistä kirjoittaa?

– En usko, että havainnointinopeus parani selvästi. Uskon että plasebovaikutuksen takia havainnointinopeus parani tilastollisesti merkitsevästi eli että tulosta ei voi selittää sattumalla vaan plasebolla.

– SM-tason urheilijoilla tarkoitetaan niin sanottua maksettua Kärppäkoetta, joka ei ollut plasebokontrolloitu, koska osallistujat tiesivät kumpaan ryhmään kuuluvat. Tuloksia ei ole julkaistu, mutta otoskoko on: 22. Tällaisesta otoskoosta ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä.

– Timo Takala – näiden reaktiotutkimusten tekijä, on Valkee Oy:n osakkeenomistaja.

– Koska tutkimustulos on huomattava, niin se ei ole uskottava.

– Ensimmäistä kertaa Valkee oy tiedottaa, että kallon luut eivät haittaa heidän fotoneja. Muita fotoneja kallon luut eivät läpäise. Asiaan on kiinnitetty huomiota tässä blogissa. Taitavat pojat käydä täällä lukemassa kritiikkiä.

– Valkeen tutkimusten taustalla ei ole Oulun yliopisto. Soittakaa sinne yliopistoon ja kysykää, kuka yliopiston ihminen näitä tutkimuksia johtaa. Kaikki tutkimukset ovat Valkeen itsensä rahoittamia ja Valkeen osakkeenomistajien tekemiä ja kotrolloimia.

– Koska terveiden, ei masentuneiden ihmisten masennus väheni, tutkimuksen plaseboefekti on onnistuttu loihtimaan hyväksi.

Jäämme odottamaan, milloin tämä kusetus kaatuu.

Talouselämä Aamulehti

Rokotusten vastainen liike jymäytti Kärkkäistä uskomaan, että rokottamattomat lapset ovat terveempiä kuin rokotetut


The Finnish marketing Kärkkäinen Ltd's Sikapäi...

The Finnish marketing Kärkkäinen Ltd’s Sikapäivät-event (2008). (Photo credit: Wikipedia)

Kauppaketju Kärkkäisen ilmaisjakelulehti Magneettimedia hurahti rokotusten vastaisen liikkeen temppuun. Lehti julkaisi vahingossa jutun, jonka mukaan rokottamattomat lapset ovat terveempiä

Juttu näyttää kauniilta ja tieteelliseltä komeine piirroksineen. Mainitut prosenttiluvut eri sairauksille perustuvat rokotuksen vastaisten ihmisten nettikyselyyn, ei siis tieteeseen. Rokotusten vastaisilla sivustolla on myös samanlainen kysely rokotetuille. Kun näitä kahta samalla tavalla tehtyä kyselyä verrattiin toisiinsa, paljastui ikävä totuuus: rokottomattomat ja rokotetut olivat yhtä terveitä, paitsi että rokottamattomat sairastuivat vakaviin tauteihin selvästi rokotettuja useammin. Tätä luonnollista ja selvää tulosta ei voitu julkaista. Siksi nettikyselyn tuloksia keksittiin verrata oikeaan saksalaiseen tieteelliseen tutkimukseen lasten sairauksien yleisyydestä ja saatiin kivoja tuloksia. Niin kivoja ettei niitä usko kukaan paitsi rokotususkovaiset ja Magneettimedian päätoimittajaksi paljastunut Juha Kärkkäinen.

Juha Kärkkäisen luulisi olevan niin viisas mies, että havaitsee heti, mikä on jymäytyksen juju. Kun aineistot kerätään tällä tavoin aivan toisistaan poikkeavasti, niin eihän niitä lukuja silloin voi verrata keskenään. Nettikyselyn huuhaa uskovaiset eivät kerro laspiensa sairauksista, koska tukevat rokotusten vastaista liikettä.

Ehkä syy Juha Kärkkäisen yllättävään tyhmyyteen löytyy ilmaisjakelulehteä tarkemmin tutkimalla. Samalla sivulla millä juttu julkaistiin, Juha Kärkkäinen pisti myyntiin rokotusten vaarallisuudesta kertovan kirjan 10 € hintaan. Jos minä olisin velkasaneerauksessa olevan Kärkkäisen velkoja, olisin huolestunut tilanteesta monella tavalla. Voi olla että Kärkkäinen saa kynittyä 10 € muutamalta hölmöltä, mutta samalla menettää valtavia summia, kun äidit laittavat kaupan boikottiin. Järkevät äidit, jotka rokottavat lapsensa ovat kyllästyneet tähän valheelliseen rokotepelotteluun siksi, että rokottamattomat lapset muodostavat vakavan uhan. Rokotus ei nimittäin anna täyttä 100 % suojaa ja siksi rokottamattomat lapset ovat terveysuhka. Siksi ihan oikeasti, Kärkkäinen on joutumassa ostoboikottiin. Eikä se ole ensimmäinen kerta.

SAK julisti Kärkkäisen ostoboikottiin kun paljastui, että kauppa oli jättänyt yleiskorotukset tekemättä ja irtisanoi laittomasti ensimmäisen luottamusmiehen. PAMille maksettu korvaus on julistettu salaiseksi.

Monet ovat sitä mieltä, että Juha Kärkkäisen moraali on erittäin arveluttavalla pohjalla. Viime viikolla hän julkaisi jutun, joka suututti toiseen uskontokuntaan kuuluvat eli juutalaiset niin, että poliisille tehtiin asiasta tutkintapyyntö. Vähemmistöjä on potkittu päähän aikaisemminkin, 30 päiväsakon verran mustalaisnaisen syrjinnästä. Keväällä Juha Kärkkäinen yritti periä kaikki yrityksensä vartointikulut kiinnijääneiltä näpistelijöiltä, vaikka korkein oikeus on todennut menettelyn olevan lain vastaista. Vuosi sitten Juha Kärkkäinen sai 4 kk ehdollista vankeutta. Hän painosti toista ihmistä ilmottautumaan törkeän ylinopeuden ajajaksi, mutta poliisi selvitti oikean kuskin. Oululaiset muistavat myös ne sakot, joita Juha ei halunnut maksaa. Yhteiskunnan piti turvautua ulosottomieheen ja takavarikkoon ennen kuin mies saatiin uskomaan, että lait koskevat myös häntä. Nyt hän maksaa sakkoja 100 euroa kuukaudessa 32 vuoden ajan.

Ostaisitko tältä mieheltä jotain?

Inkivääri ei tietenkään tapa syöpäsoluja syöpälääkkeitä tehokkaammin, hyvä kauppaketju Kärkkäinen


English: Ginger (Zingiber officinale) growing ...

Inkivääri (Zingiber officinale) kasvatettuna ruukussa. (Photo credit: Wikipedia)

Kun jotain luontaistuotetta markkinoidaan sillä, että jo tuhansia vuosia sitten tiedettiin tuotteen hyvät ominaisuudet Kiinassa tai Aasiassa, niin voi olla 100 % varma, että kyse on ”rahat pois hölmöiltä” -tyyppinen kusetus. Magneettimedian mielestä inkivääri on tällä kertaa se ihmejuuri, joka tappaa syöpäsoluja syöpälääkkeitä tehokkaammin.

Lääkkeiden teho mitataan ihmisille tehdyissä kliinisissä plasebokontrollouiduissa kaksoissokkokokeissa. Sellaista ei ole tehty inkiväärille eikä inkivääriuutteelle. Hiirillä tehdyt kokeet eivät ole kelvollisia, koska ihminen ei ole hiiri. Hiirikokeista ei voida tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä, koska koejärjestelyt on tehty ihan muuta käyttöä varten. Jutussa huuhaa palkittu Magneettimedia kertoo, että inkiväärijuuren uute tehosi hiiren eturauhassyöpään. Tästä lehti kehtaa kehitellä väitteen, että inkivääri tappaisi ihmisten syöpäsoluja, vaikka kokeessa tutkittiin inkiväärin uutetta hiirellä.

Yksi jymäytyksen merkki on se, jos jokin luontaistuote tai laite tehoaa useaan täysin erilaiseen vaivaan. Sellaisia ihmelääkkeitä on aina väitetty olevan, mutta kaikki ne ovat ajan myötä kadonneet markkinoilta. Lehti kertoo, että inkivääri tehoasi yli sataan vaivaan. Niinpä niin.

Itse väitteen ytimelle, että inkivääri olisi tehokkaampi kuin markkinoilla olevat syöpälääkeet, ei jutusta löydy sanaakaan. Näin ollen väitteen takana olevia tosiasioita ei voi kumota, koska niitä ei ole lainkaan.

En tiedä, kuinka paljon Kärkkäisen myymän inkiväärikapselin menekki kasvaa näiden juttujen takia. Ilmeisesti kasvaa, koska en ymmärrä mitään muuta motiivia kuin raha täälle harhaanjohtamiselle. Mietin myös sitä moraalia, joka liitty syöpäsairaiden kusettamiseen. Mielestäni sellainen toiminta on pedofiliaan rinnastettavaa yököttävyydellään. Mutta ehkä kokouksessa sitten saa taas kaiken anteeksi.

Magneettimedia ei ole mainos, joten lehdessä olevia juttuihin ei voi puuttua kuluttajaviranomaisten kautta. Magneettimedia ei ole lehti, koska Magneettimediassa ei ilmoiteta lain mukaista vastaavaa päätoimittajaa. Ainoaksi keinoksi puuttua toimintaan haastaa Juha Kärkkäinen oikeuteen. Kaleva kertoo, että yksityishenkilö Oulusta onkin haastanut Juha Kärkkäisen oikeuteen ja tituleeraa häntä vs päätoimittajaksi. Onkin hyvä, että se henkilö, joka taloudellisesti hyötyy tästä roskasta on se, joka joutuu asiasta myös oikeuteen, eikä joku bulvaani päätoimittaja. Toivottavasti samalla selvitetään, onko Kärkkäinen vain napannut jutut netistä ja kääntänyt ne maksamatta ja ilmoittamatta alkuperäisille tekijöille mitään.

Miksi dihydromono-oksidia (DHMO) ei löydy Tukesin kemikaalirekisteristä?


The logo of DHMO.org, primary current residenc...

The logo of DHMO.org, primary current residence of the dihydrogen monoxide hoax (Photo credit: Wikipedia)

Suomeen tuodaan tai täällä tuotetaan lähes 30 000 vaaralliseksi luokiteltua valmistetta, jotka sisältävät yli 5 000 vaaralliseksi luokiteltua ainetta. Monia näistä löytyy aivan tavallisista, jokapäiväisistä tuotteista. Dihydromono-oksidia (DHMO) ei kuitenkaan ole Tukesin kemikaalirekisterissä.

Dihydromomo-oksidin tutkimuslaitos on selvittänyt aineen ominaisuuksia ja vaarallisuutta. Dihydromono-oksidi on väritön ja hajuton kemiallinen yhdiste, josta toisinaan käytetään nimitystä dihydro-oksidi. Sen perusta on hyvin reaktiivinen hydroksyyliradikaali, joka mutatoi DNA:ta, denaturoi proteiineja, rikkoo solumembraania ja muuttaa kemiallisesti neurotransmittereitä. DHMO:n atomikomponetteja löytyy syövyttävistä, rähjähtävistä ja myrkyllisistä yhdisteistä kuten sulfaattihaposta, nitroglyseriinistä ja etyylialkoholista.

Joka vuosi DHMO:n tiedetään aiheuttaneen satoja kuolintapauksia ja useiden miljooninen eurojen vahingot omaisuudelle ja ympäristölle Suomessa. DHMO:n tunnettuja vaaroja ovat:
– vahingossa tapahtunut DHMO:n inhallaation aiheuttamat kuolemat
– pitkittyneestä altistumisesta kiinteälle DHMO:lle johtuvat useat kudosvauriot
– liiallinen nieleminen aiheuttaa monia epämiellyttäviä sivuvaikutuksia kuten tihentynyttä virtsaamistarvetta
– kaasuuntunut DHMO aiheutaa palovammoja
– DHMO on happosateen pääkomponetti
– DHMO edistää eroosiota ja korroosiota

DHMO on tärkeä yhdiste teollisuudelle. Sitä käyttävät:

– Olkiluodon ydinvoimalaitos
– lukuisat raskaan teollisuuden laitokset ympäri Suomea
– styroksin valmistajat
– biologisten ja kemiallisten aseiden valmistajat
– toisen maailman sodan aikana Japanin vankileirien kiduttajat

Jo vuonna 2007 Autralian parlamentin jäsen Jacqui Dean lähetti kirjeen terveysministeri Jim Andertonille ehdottaen DHMO:n kieltämistä.